Ekspert w zakresie nauczania języków obcych, specjalizuje się w aktywizujących i innowacyjnych metodach kształcenia językowego.
O Ekspercie
Tematyka komentarzy eksperckich
- Uczenie się i nauczanie języków obcych – czyli dlaczego warto i jak należy rozwijać kompetencje komunikacyjne w języku obcym.
- Aktywizujące i innowacyjne metody nauczania – czyli jak uczyć języka, żeby było ciekawie, inspirująco i efektywnie.
- Uczenie się języka a wiek – czyli jak dobrze zaprojektować kurs językowy dla odbiorców i tych najmłodszych, i tych nieco starszych.
- Interkulturowość – czyli o tym, dlaczego konieczność poznania kultury kraju, którego języka się uczymy jest tak ważna dla efektywnego i poprawnego komunikowania się w tym języku.
- Neurodydaktyka – czyli jak się uczyć i nauczać w sposób przyjazny mózgowi.
- E-learning i blended learning – czyli o tym, jak skutecznie kształcić zdalnie.
Ekspert w mediach
Pierwsza wrocławska uczelnia otwiera studia w języku ukraińskim. "Dajemy czas na doszlifowanie znajomości polskiego", Wroclaw.wyborcza.pl, 23.06.2023 r.
Zacznij studia w języku ukraińskim, Centrum Prasowe Merito, 20.06.2023 r.
Początek roku akademickiego, Melo Radio, 31.08.2021 r.
Debata Wyższej Szkoły Bankowej: czy rynek pracy potrzebuje filologów?, Wyborcza.pl Wroclaw, 21.06.2021 r.
Specjaliści od języków – dlaczego rynek pracy potrzebuje filologów?, Wroclife.pl, 19.06.2021 r.
Dwie wrocławskie uczelnie połączyły się, Gazeta Wrocławska, 26.11.2020 r.
Publikacje naukowe i książki
Pol, A. 2018. Proces rozwijania kompetencji glottodydaktycznej nauczycieli języków obcych [w:] Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 21 (2018), 101–109.
Pol, A./Kaspryszyn, M. 2015. Praktyczna nauka języka niemieckiego w środowisku e-learningowym jako forma kształcenia akademickiego w świetle najnowszych koncepcji dydaktycznych [w:] M. Bieszczanin,
A. Zasłona (red.) 2015: Active in Languages: Inter-Active in Teaching. Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 91–106.
Pol, A. 2013. „Haltung des kompetenten Fremdsprachenlehrers“ in: Błachut, E./ Jarosz, J./ Małgorzewicz, A./ Opiłowski, R. (Hrsg.) Sprachwissenschaft im Fokus germanistischer Forschung und Lehre. Neisse Verlag: Wrocław-Dresden.
Pol, A. 2011. Istota kompetencji glottodydaktycznej nauczycieli języka obcego [w:] Białek, E./ Grabowska, M./Tomiczek, E. (red.). Orbis linguarum, vol.37. Dresden – Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Pol, A. /Lewicki, R./ Białek, M. 2010. Parental influence on young learners’ success in learning a new language [w:] Białek, E./Huszcza, K./ Lipiński C. (red.). Texte in Bewegung setzen. Aufsätze zur Literatur- Fremdsprachendidaktik. Drezno – Wrocław: Neisse Verlag.
Skontaktuj się z nami: