W literaturze i na forach internetowych można spotkać informacje o tym, w jaki sposób organizacja i bezpośredni przełożony mogą wpływać na osiąganie satysfakcji z pracy przez pracowników. Przyjmuje się tu perspektywę jakiejś „zewnętrznej” siły sprawczej, która tworząc odpowiednie warunki, ma się przyczyniać do budowania zadowolenia pracownika, a w rezultacie jego zaangażowania i lojalności.
Czym właściwie jest „zadowolenie z pracy”?
Model Co, Gdzie, Jak (Model CGJ)
źródło: Unsplash
Model CGJ opiera się na wyróżnieniu i analizie indywidualnej trzech rodzajów preferencji:
- Co: polegające, na ocenie, jakiego rodzaju czynności preferujemy.
- Gdzie: określającej środowisko pracy, w którym czujemy się najlepiej. Oraz:
- Jak: wskazującej najbardziej odpowiadający nam sposób wykonywania czynności zawodowych.
Zacznij od „Co?”
„Gdzie?”
„Jak?”
Dlaczego to takie ważne?
Źródło: Unsplash
Przepis na dobrostan psychologiczny
Autorem artykułu jest mgr Marek Gliwny. Menedżer kierunku Psychologia w biznesie, w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie.
mgr Marek Gliwny