Grupa Wyższych Szkół Bankowych (WSB) ma nowe strony internetowe. Zmieniły się witryny wszystkich uczelni, zlokalizowanych w dziewięciu miastach Polski, oraz wspólna strona grupy. Nowe strony są responsywne, zgodne z zasadami web usability oraz zintegrowane z systemami CRM, Marketing Automation i Google Analytics. Trwający ponad dwa lata proces redesignu wsparły m.in. firmy: Ideacto, Bluerank oraz Web Design Solutions.
- Już na etapie projektowania stron myśleliśmy głównie o użytkownikach mobilnych. Nasi obecni i przyszli studenci głównie za pomocą telefonów przeglądają strony internetowe, dlatego ich responsywność była dla nas tak kluczowa. Od samego początku założyliśmy też, że strony powinny w sposób wizualny przedstawiać naszą markę, dlatego zadbaliśmy, aby miały więcej zdjęć, infografik i filmów video. Naszym benchmarkiem były firmy sprzedające usługi (banki, telecomy) oraz rozwiązania wykorzystywane w e-commerce. Przy okazji skróciliśmy i ujednoliciliśmy wszystkie opisy. Z jednej strony chcieliśmy pokazać bogatą ofertę studiów i zakres naszej działalności, a z drugiej uniknąć dublowania informacji. To był bardzo rozbudowany projekt - tak naprawdę zmienialiśmy dziewięć stron internetowych dla dziewięciu uczelni jednocześnie.
Anna Czarkowska, dyrektor marketingu w Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia
Redesign serwisów Wyższych Szkół Bankowych to efekt wielu miesięcy współpracy kilkunastu specjalistów. Dzięki projektowaniu zorientowanym na użytkownika, udało nam się zidentyfikować problematyczne obszary poprzedniej wersji, a następnie wdrożyć zmiany służące studentom i przyszłym kandydatom. W pracach aktywnie uczestniczył zespół badawczy, odpowiedzialny za testy użyteczności, co pozwoliło nam jeszcze lepiej poznać potrzeby użytkowników. W codziennej pracy wykorzystano UX plany, czyli specjalne dokumenty, w których powstawały koncepcje kluczowych widoków oraz ich docelowe treści. Warstwa wizualna serwisów powstała na bazie dokumentu style guide, w którym określono zasady projektowania elementów graficznych. Nowa odsłona WSB reprezentuje wartości, którymi kieruje się uczelnia, czyli propagowanie idei work-life balance i bycie otwartym na potrzeby studentów.
Robert Czekański, senior UX designer w Ideacto.