Warto zastanowić się, czym z perspektywy społecznej odpowiedzialności biznesu jest pandemia COVID-19. Początkowo ważna była rola impulsu – przedsiębiorcy spontanicznie zaangażowali w pomaganie. Z czasem firmy zaczęły ze sobą współpracować i coraz świadomiej organizować działania pomocowe. Teraz, gdy już nastąpiła wymiana doświadczeń i kompetencji, warto rozwijać tę energię, która w przyszłości może stać się fundamentem dalszej współpracy, nie tylko biznesowej. Potencjał, który został wytworzony, zasługuje na kontynuację Społeczna odpowiedzialność biznesu to troska o dobro ogółu, ale też inwestycja, która się opłaca. Z nadzieją można oczekiwać, że skala zmian, innowacje i doświadczenia 2020 roku wpiszą się w popandemiczną rzeczywistość – tworząc jej lepszą jakość – a firmy zbudują większą gotowość na nadchodzące zmiany społeczne.
komentuje Tomasz Smorgowicz ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Studio 102
* Próba badania składała się ze 100 organizacji, reprezentujących 7 branż. Ich wybór był subiektywny, a informacje na temat podejmowanych działań zbierano za pośrednictwem dostępnych źródeł internetowych do końca 2020 roku. Kluczem doboru stał się stopień ich rozpoznawalności poprzez odbiorców, media oraz ogólnodostępne raporty.
marketing/csr: Tomasz Smorgowicz
Ekspert ds. strategii komunikacyjnych i marketingowych, CSR oraz tworzenia koncepcji brandingowych. Na co dzień doradza zarządom firm z branży spożywczej, produkcyjnej, TSL, finansowej, doradczej, FMCG oraz start-upom. Prywatnie tata Igi i Karola, a także zapalony biega...
Czytaj więcej