We Wrocławiu powstała gra dydaktyczna oparta o wirtualną rzeczywistość. Jej celem jest wprowadzenie młodych ludzi w branżę logistyczną przez połączenie nauki i aktywnej zabawy. To pierwsza tego typu gra w kraju, jeszcze w tym roku skorzystają z niej studenci oraz maturzyści z Dolnego Śląska.
– Jako uczelnia idziemy z duchem czasu, chcemy towarzyszyć naszym studentom w trakcie kształcenia i dostarczać im narzędzia, które ułatwiają naukę. Wdrożyliśmy już wiele rozwiązań e-learningowych i usprawniających sam proces studiowania, szukaliśmy jednak czegoś, co pozwoli podejść do edukacji od trochę innej strony. Nauka poprzez zabawę jest naturalna dla wszystkich ludzi, ale szczególnie atrakcyjna dla młodzieży. Stąd pojawił się pomysł na stworzenie gry, która całkowicie wciągnie użytkownika i zanurzy go w wykreowanym przez nas świecie, którego celem będzie rozwijanie konkretnych umiejętności
mówi dr Danuta Studencka-Derkacz, dydaktyk oraz menedżer ds. partnerów strategicznych i relacji w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Pierwsza lekcja logistyki
– Celem gry jest nauczenie młodych ludzi podstawowych oznaczeń towarowych oraz pokazanie im, że logistyka to branża, w której wymagana jest umiejętność szybkiego podejmowania decyzji i błyskawicznego reagowania. Raz podjętej decyzji nie możemy już cofnąć, bo transport odjedzie, magazyn będzie pełny lub wartość towarów nie warta podejmowania ryzyka. Gdy przełożymy świat gry na realną rzeczywistość, młody człowiek będzie mógł ocenić, czy ta branża mu się podoba, jak radzi sobie z dużym napływem informacji i koniecznością działania pod presją czasu. Można powiedzieć, że to taka pierwsza, sympatyczna lekcja logistyki
wyjaśnia dr Anna Orzeł, menedżer kierunku Logistyka, Zastępca Dyrektora Instytutu Logistyki WSB we Wrocławiu.
Sprawność fizyczna pomoże wygrać
– Rynek gier opartych na wirtualnej rzeczywistości dopiero się rozwija. Technologia jest jeszcze mało powszechna, wymaga specjalnych gogli i kontrolerów, które pozwolą widzieć wirtualny świat i poruszać się w nim. Wiemy, że młodzież chętnie sięga do takich nowinek, dlatego cieszymy się, że dzięki współpracy z uczelnią możemy przybliżyć im technologię, o której już zapewne słyszeli ale niekoniecznie mieli okazję jej spróbować. Dla wielu osób zagranie w Pack Rage jest pierwszym kontaktem z wirtualną rzeczywistością, jesteśmy pod dużym wrażeniem, jak szybko młodzi ludzie się dostosowują i uczą poruszać w stworzonym przez nas świecie. To pokazuje nam, że zarówno my i WSB idziemy w dobrym kierunku, bo młodzież jest gotowa na naukę poprzez tego typu rozwiązania. To całkowicie nowy wymiar rozrywki i edukacji
mówi Jakub Korczyński, CEO w firmie Giant Lazer.