11 marca (wtorek) na Uniwersytecie WSB Merito Chorzów odbył się turniej Counter-Strike’a. Wydarzenie stanowi część ogólnopolskich szkół EDU ESPORTS.
Uczniowie z TEB Edukacja Kraków oraz TEB Edukacja Radom walczyli o awans do fazy play-off i możliwość reprezentowania Polski w międzynarodowych turniejach. Po zaciętej rywalizacji zwycięstwo odniosła drużyna z Radomia, pokonując Kraków 2:0. Triumfatorzy otrzymali sprzęt gamingowy o wartości 2 tysięcy złotych. Emocjonujący mecz, transmitowany na żywo, trwał ponad trzy godziny.
- Drużyna atakująca miała za zadanie dostarczyć paczkę w odpowiednie miejsce, podłożyć ją tam, a następnie odczekać półtorej minuty, aby zwyciężyć. Drużyna broniąca oczywiście miała temu zapobiec. W trakcie meczu drużyny zamieniały się rolami. Starsze pokolenie może pamiętać podobną grę terenową z harcerstwa, gdzie uczestnicy biegali po lesie, eliminowali się nawzajem i próbowali dostarczyć cenną przesyłkę do wyznaczonego celu - mówi Marcin Pałys ze Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych.
Inicjatorem EDU ESPORTS Szkoły jest PEGA – Polish Esports & Gaming Agency, działająca pod patronatem Polskiego Związku E-sportu. Wielki finał rozgrywek odbędzie się w czerwcu podczas festiwalu Pyrkon, gdzie poznamy mistrza Counter-Strike’a – jednej z najpopularniejszych gier e-sportowych. Zwycięzcy zostaną powołani do Narodowej Drużyny E-sportu oraz otrzymają sprzęt gamingowy o wartości 10 tysięcy złotych.
Turniej w Chorzowie był jednym z ośmiu przystanków LAN-owych w Polsce, które wyłonią najlepsze dwie drużyny do ogólnopolskiego finału. Kolejne rozgrywki odbędą się na Uniwersytetach WSB Merito w Opolu, Gdańsku i Toruniu oraz na Uniwersytecie Dolnośląskim DSW.
- Counter-Strike to e-sportowy odpowiednik piłki nożnej. Jest łatwy do zrozumienia dla widza, ale niezwykle trudny do opanowania na najwyższym poziomie. Aby osiągnąć sukces, gracze muszą analizować swoje rozgrywki, opracowywać strategie i nieustannie trenować – zupełnie jak w klasycznych sportach drużynowych. Praca zespołowa, szybkie podejmowanie decyzji i doskonała komunikacja to kluczowe elementy nie tylko w e-sporcie, ale również w świecie biznesu i nowoczesnych technologii – mówi Rafał Trybuś, marketing manager PEGA.
Poza rywalizacją w CS2 fani gier komputerowych mogli wziąć udział w quizach, konkursach z cennymi nagrodami oraz wysłuchać prelekcji ekspertów branżowych i wykładowców Uniwersytetu WSB Merito Chorzów. Jedno z wystąpień poprowadził Artur Dubiel, ekspert ds. bezpieczeństwa narodowego i cyberbezpieczeństwa, który podkreślił, że e-sport rozwija umiejętności kluczowe dla wielu zawodów.
- Zarządzanie stresem, wytrwałość, dyscyplina, komunikacja i praca w grupie – to wszystko można rozwijać poprzez e-sport, a następnie wykorzystać w służbach mundurowych czy strukturach związanych z bezpieczeństwem. Od zwykłej rozrywki można zajść naprawdę daleko – powiedział Artur Dubiel.
Z początkiem roku Uniwersytety WSB Merito oraz Uniwersytet Dolnośląski DSW zostały głównymi partnerami rozgrywek EDU ESPORTS Szkoły i EDU ESPORTS Uczelnie. To inicjatywy organizowane przez Polish Esports & Gaming Agency (PEGA) pod patronatem Polskiego Związku E-sportu, w ramach których studenci i uczniowie z całej Polski rywalizują w grach takich jak League of Legends i Counter-Strike 2, jednocześnie rozwijając umiejętności strategiczne, współpracy w grupie oraz budowania relacji.