Sztuczna inteligencja to jedno z najczęściej przywoływanych pojęć ostatnich miesięcy – zarówno w technologii, biznesie, jak i edukacji. I nic dziwnego – AI realnie zmienia to, jak pracujemy, uczymy się i podejmujemy decyzje. Wychodząc naprzeciw dynamicznym zmianom na rynku pracy, Uniwersytet WSB Merito w Warszawie uruchamia NOWY kierunek studiów licencjackich Sztuczna inteligencja w biznesie.
Program studiów przygotowuje do projektowania, implementacji oraz zarządzania systemami opartymi na sztucznej inteligencji pod okiem znakomitych wykładowców-praktyków. Ważnym elementem kształcenia są umiejętności z zakresu programowania, integracji systemów AI z procesami biznesowymi oraz przewidywania trendów na podstawie analizy danych. Szczególny nacisk kładziemy na psychologiczne aspekty interakcji człowiek-technologia, które są kluczowe dla projektowania rozwiązań AI, uwzględniających użytkownika oraz etyczne aspekty wdrażania innowacji technologicznych.
mówi dziekan Uniwersytetu WSB Merito Warszawa, dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar.
Absolwent tego kierunku studiów posiadać będzie unikalne kompetencje łączące umiejętności profesjonalisty w zakresie nowoczesnych technologii informatycznych i sztucznej inteligencji z rozumieniem człowieka, a także wiedzą z zakresu zarządzania i innowacji biznesowych.
podsumowuje dr Nieznańska-Cwynar.
Dlaczego warto?
- zdobędziesz kompetencje jutra – nauczysz się, jak działa sztuczna inteligencja, jak tworzyć systemy oparte na danych i jak korzystać z narzędzi takich jak Python, TensorFlow czy Figma,
- połączysz umiejętności technologiczne z psychologicznymi – zrozumiesz, jak projektować technologie, które są przyjazne człowiekowi,
- będziesz gotowy do pracy w start-upach, firmach technologicznych, agencjach kreatywnych, instytucjach badawczych , jako specjalista w zespołąchR&D, UX designer, analityk danych, specjalista AI czy HCI, product designer,
- już na studiach będziesz tworzyć swoje portfolio projektów, realizując cztery projekty praktyczne, i odbywając aż 960 godzin praktyk zawodowych w firmach, których biznes oparty jest na rozwiązaniach AI.