Od października 2025 r. studenci Uniwersytetu WSB Merito Chorzów będą mieli szansę zdobycia certyfikatu DIMAQ (Digital Marketing Qualification) – międzynarodowego standardu kwalifikacji związanych z marketingiem cyfrowym, wypracowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Certyfikat uznawany jest m.in. w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze oraz na Cyprze. DIMAQ potwierdza umiejętności digital marketingowe niezbędne w pracy w branży e-marketingowej. W Polsce program realizowany jest przez IAB Polska od 2015 roku. Do tej pory certyfikat otrzymało kilka tysięcy osób. Certyfikacja DIMAQ dostępna jest na trzech poziomach: Student, Basic oraz Professional.
Podpisana przez uczelnię deklaracja o współpracy zapewnia, że studenci, a także absolwenci Uniwersytetu WSB Merito Chorzów będą mogli przystąpić do egzaminu DIMAQ Student, który potwierdzi ich wiedzę w zakresie innowacji i nowych technologii.
Warunkiem skorzystania z programu jest ukończenie studiów pierwszego stopnia na kierunku marketing i sprzedaż (spec. e-marketing). W ramach kształcenia student będzie miał możliwość podejścia do egzaminu certyfikującego DIMAQ Student. Aby go uzyskać trzeba będzie zdać egzamin sprawdzający przekrojową wiedzę z 12 obszarów e-marketingu. Egzamin realizowany będzie w terminie uzgodnionym przez IAB Polska i uczelnię. Co ważne, studentów nie będą obowiązywały opłaty egzaminacyjne.
- Certyfikat jest imienny, oznaczony indywidualnym numerem i obowiązuje przez dwa lata. Po upływie tego okresu konieczna będzie recertyfikacja - mówi Bogumiła Urban, menedżer kierunku marketing i sprzedaż, kierownik Zakładu Dydaktycznego Marketing i Sprzedaż.
- Nasza uczelnia przystąpiła do programu DIMAQ, aby zapewnić studentom dostęp do międzynarodowego standardu wiedzy i kompetencji w zakresie marketingu cyfrowego. Dzięki temu możemy zagwarantować, że nasi absolwenci są przygotowani do pracy zgodnie z najwyższymi wymaganiami branży marketingowej. To także element budowania przewagi naszej uczelni jako nowoczesnej i innowacyjnej instytucji edukacyjnej - dodaje Bogumiła Urban.
Jak podkreśla, certyfikat DIMAQ da absolwentom przewagę konkurencyjną, ponieważ będzie świadczyć o ich przygotowaniu do realnych wyzwań rynkowych i znajomości narzędzi cyfrowych. To również otwarcie drzwi do kariery w międzynarodowym środowisku, gdzie dokument jest rozpoznawalnym znakiem jakości. Co więcej, zwiększa szanse na zatrudnienie w prestiżowych firmach i przyspiesza ścieżkę zawodowego awansu.
- Nasi studenci wyróżniają się otwartością na nowe idee, kreatywnością oraz gotowością do podejmowania wyzwań związanych z dynamicznie zmieniającym się rynkiem. Ich świeże spojrzenie na komunikację i marketing pozwala mi jako wykładowcy, stale poszerzać własną perspektywę i dostosowywać metody dydaktyczne do potrzeb młodego pokolenia. Wspólna praca daje mi ogromną satysfakcję, ponieważ widzę, jak zdobywana wiedza szybko przekłada się na realne umiejętności i ambitne projekty - mówi Bogumiła Urban.
Program studiów na specjalności e-marketing został zaprojektowany zgodnie
z zakresem kompetencji wymaganych do uzyskania certyfikatu DIMAQ - międzynarodowego potwierdzenia kwalifikacji w marketingu cyfrowym.
z zakresem kompetencji wymaganych do uzyskania certyfikatu DIMAQ - międzynarodowego potwierdzenia kwalifikacji w marketingu cyfrowym.
Aby wziąć udział w programie, na ostatnim semestrze trzeciego roku studiów trzeba będzie zadeklarować gotowość do przystąpienia do egzaminu. Więcej o akredytacji DIMAQ na stronie.