Uczelnia udoskonalając program nauczania, powinna sobie odpowiedzieć na pytanie, jacy absolwenci będą potrzebni za trzy lata lub za pięć lat, bo tyle trwa kształcenie studenta. Powinna przewidywać trendy rynkowe i w tym mogą jej pomóc przedsiębiorcy.
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku w ostatnich latach wprowadziła szereg nowoczesnych udogodnień w procesie dydaktycznym.Wśród nich m.in. nowe rozwiązania organizacyjne, wychodzące poza standardowe programy studiów. Jednym z nich są studia prowadzone metodą on-line. Jednak innowacja w procesie kształcenia to nie tylko nowinki technologiczne. To coś znacznie więcej. Edukacja nie polega już tylko na odtwórczym przejściu programu toku studiów. Obecnie, wykładowcy starają się angażować studentów w twórczą burzę mózgów, naukę poprzez stosowanie symulacji komputerowych oraz stosowanie studium przypadku tzw. case study. Dużą rolę w tym procesie pełni środowisko firm współpracujących z WSB.
dr hab. Jan Wiśniewski, prof. WSB, Rektor Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku
Rozwój nauki tworzy nowe technologie czy produkty, ale także nie ma rozwoju nauki szkolnictwa wyższego bez silnego związku z rynkiem. Jednym z głównych celów Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER jest przede wszystkim budowanie postawy przedsiębiorczej od szkoły podstawowej po wejście na rynek pracy. Jednak by to osiągnąć należy rozszerzyć współpracę świata nauki i biznesu. Podpisanie listu intencyjnego z Wyższą Szkoła Bankową jest pierwszym krokiem do działań mających na celu rozwój przedsiębiorczości w takiej postaci by pracownicy naukowi, studenci i przedsiębiorcy mogli podejmować wspólne inicjatywy.
dr Tomasz Szymczak, Prezes Zarządu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości