Jak deficyty rozwojowe mogą wpłynąć na dalsze postępy dziecka? Dlaczego nuda nie jest wcale taka zła? O tym, jak stymulować rozwój uczniów, opowie już w najbliższy piątek dr Aleksandra Piotrowska.
Na co dzień dr Aleksandra Piotrowska zajmuje się propagowaniem wiedzy psychologicznej, przez lata współpracowała jako społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka. Już w najbliższy piątek odwiedzi chorzowską Wyższą Szkołę Bankową, gdzie opowie o problemach stymulowania rozwoju uczniów w ramach konferencji dla pedagogów.
- W stymulacji rozwoju dzieci najważniejsze jest to, by odpowiednio wykorzystać ich potencjał. Dzięki temu mogą uczyć się skuteczniej i lepiej realizować wyznaczone cele. W trakcie ostatniego wykładu, który jesienią odbył się w WSB, doktor Piotrowska zwróciła uwagę na prawidłowości rozwojowe każdego człowieka. Są to kamienie milowe, które przypadają w określonym czasie. Jeśli nie damy możliwości nauki danej aktywności w odpowiednim momencie, dziecko może mieć problemy z ich nadrobieniem na dalszych etapach życia – tłumaczy Iwona Łukasiewicz, wykładowca i ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie.
Warto pamiętać również o tym, że nuda może być również rozwojowa. To ona pobudza kreatywność dzieci i wymusza na nich poszukiwanie nowych rozwiązań.
- Aktualnie dzieci wchodzą w relacje z rówieśnikami w zorganizowanych, formalnych grupach. Coraz rzadziej nawiązują kontakt w sposób spontaniczny, bo spotkali kolegę na placu zabaw. Ważne jest, aby dzieci miały możliwości wchodzenia w naturalną relację z rówieśnikami. Często rodzice mają tendencje do tego, by organizować swoim dzieciom czas. My wręcz powinniśmy pozwolić dziecku się ponudzić. To dzięki temu dowie się, co lubi i czym chce się zająć – mówi Iwona Łukasiewicz.
Konferencja z wykładem dr Aleksandry Piotrowskiej odbędzie się 21 lutego w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie przy ulicy Sportowej 29. Początek o godzinie 16.00.
Dr Aleksandra Piotrowska: Doktor psychologii. Pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, konsultant dla rodziców i nauczycieli. Współdziała jako społeczny doradca z Rzecznikiem Praw Dziecka (w latach 2008 - 2018) i Komitetem Ochrony Praw Dziecka. Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej współpracując w tym zakresie jako ekspert z prasą, a także ze stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi.
Iwona Łukasiewicz: Pedagog specjalny, wieloletni nauczyciel i dyrektor szkoły specjalnej dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, założyciel i wieloletni prezes zarządu stowarzyszenia działającego na rzecz osób niepełnosprawnych. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej. Metodyk - Kierownik Zakładu Metodyki Nauczania.