Do sięgnięcia po nagrody finansowe, rywalizacji w intelektualnej przygodzie bez wychodzenia z domu i zdobycia umiejętności, które pozwolą odnaleźć się w dzisiejszym świecie, zaprasza nastolatków Uniwersytet Młodego Odkrywcy przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Na uczestników czekają bezpłatne kursy online.
Nauka online
Z kursu o przedsiębiorczości uczestnik dowie się, jak założyć własny biznes i skutecznie go wypromować. Wiele informacji podawanych jest na przykładach z życia wziętych, uczestnicy dowiadują się np. jak Google pozyskał inwestora i stał się liderem na rynku. W kursie z finansów i rachunkowości można z kolei zdobyć komplet informacji, jak pozyskać środki na firmę, poznać anioła biznesu i dowiedzieć się, dlaczego Pan Fibonacci stał się pierwszym matematycznym milionerem. Kurs krytycznego myślenia odpowie np. na pytanie co łączy oddychające kurtki, rzepy i solniczkę a kursy z programowania są prawdziwą nauką kodowania przez zabawę. Wersja łatwiejsza to MySQL, dla bardziej zaawansowanych mamy Javę. Oba cieszą się ogromną popularnością
zapowiada dr Danuta Studencka-Derkacz, manager projektu.
Fot. materiały prasowe WSB we Wrocławiu.
Grywalizacja i nagrody
Grywalizacja jest stałym elementem UMO. Zdobywamy punkty, a na naszym "wallu" pojawia się informacja o postępach naszej pracy w kursie. Po osiągnięciu poziomu testu II przechodzimy do najciekawszych zadań. Warto jak najszybciej osiągnąć ten poziom, bo później zaczyna się rozgrywka finałowa. W tej rywalizacji ważne jest zdobywanie punktów poprzez rozwiązanie zadań otwartych i mini projektów finałowych. Mają one inną punktację i wpływają na rezultaty. Dzięki nim uczestnik ma więcej szans na zdobycie finałowej nagrody. Na głównej stronie UMO można śledzić swoje punkty i wyniki kolegów. Każdy kurs ma niezależną punktację. Jeżeli uczestnicy mają pytania piszą na forum lub bezpośrednio do mentorów. W ten sposób mogą lepiej rozwiązywać zadania i mini projekty
mówi Wojciech Majeran z LemLab, współtwórca platformy UMO.
Czas start! Już 8 kwietnia rusza Liga
Czas spędzany teraz w domu, młodzież może z powodzeniem wykorzystać na rozwój. Przed nami dwie tury rozgrywek, kwietniowa i majowa. Można w nich za pomocą nieszablonowych sposobów nauki znacząco podnieść poziom wiedzy i umiejętności, które za chwilę będą przydatne, jeśli nie w szkole to w innych sferach życia. To nasz pomysł, żeby wesprzeć także nauczycieli z takich przedmiotów jak Przedsiębiorczość czy Informatyka, gotowym do pracy narzędziem. Dla młodzieży jest to też okazja do kreatywnego spędzenia czasu razem ze znajomymi, online
dodaje Danuta Studencka-Derkacz.