Ukryte koszty dostawy, zmniejszanie ilości produktu, wykorzystywanie danych osobowych – to tylko niektóre sposoby na schwytanie klienta stosowane przez sprzedawców. Natężenie praktyk, których uczciwość jest dyskusyjna, zwiększa się w okresie poprzedzającym Black Friday (Czarnego Piątku), czyli w dniu, w którym teoretycznie mamy szansę na kupno produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Czy istotnie dostajemy taką możliwość, czy to tylko kolejny chwyt marketingowy? Na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupów w sklepach internetowych, które w czasie pandemii zastępują nam shopping w centrach handlowych? Oto dziewięć kroków do tego, aby bezpiecznie i skutecznie skorzystać z promocyjnych ofert.
Krok 1. Skrupulatnie sprawdź produkt.
Krok 2. Nieznajomość cen szkodzi, więc zapoznaj się z ofertą.
Krok 3. Nie daj się nabrać na cross selling.
Krok 4. Uważaj na taktyki cenowe, które osłabiają Twoją czujność.
Krok 5. Ilość też ważna – pamiętaj o zawartości.
Krok 6. Sprawdź kursy walut.
Krok 7. Podejrzany sprzedawca? Nie, dziękuję!
Krok 8. Przygotuj strategię kupowania.
Krok 9. Stój na straży swoich danych osobowych.
Szczególną uwagę należy zwrócić na kwestię prywatności. Black Friday daje duże pole do popisu dla wszelkiego rodzaju nieuczciwych sprzedawców. W tym roku szaleństwo przecen rozegra się w e-commerce. Aby cieszyć się bezpiecznymi zakupami należy zweryfikować profil sprzedawcy i korzystać z oferty sklepów internetowych posiadających certyfikat SSL. Kupujmy z głową – sprawdzajmy parametry produktów oraz opinie o produktach. Porównujmy ceny w różnych sklepach, aby wybrać tą najkorzystniejszą
– podsumowuje Michał Pajdak, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu w zakresie zachowań konsumenckich, innowacji i marketingu, członek Rady Nadzorczej Pricely Sp. z o. o.