Zbliża się jedno z największych w Polsce wydarzeń dla przedsiębiorców rodzinnych – Kongres Firm Rodzinnych we Wrocławiu. Hasło przewodnie to „Gotowi na jutro” i właśnie gotowość do działania w świecie napędzanym przez zmienność warunków oraz dynamiczny rozwój technologii, będzie głównym tematem Kongresu, który odbędzie się w dniach 8-9 czerwca br.
Przejście przez te procesy pochłania często dużo uwagi i emocji na co wielu przedsiębiorców nie jest przygotowanych. Do tego dochodzą momenty próby, jakie przynosi rzeczywistość. Ostatni rok udowodnił, że wstrząs na rynku może przyjść z zaskoczenia i wywołać długofalowe skutki pozwalające jednym firmom wznosić się na fali, a pogrążyć inne. Rodzi się pytanie, czy symbolicznie można było przewidzieć pandemię i jej konsekwencje? Czy gdybyśmy dziś potraktowali je jako lekcję, można wyciągnąć wnioski i przygotować się na przyszłość?
Każdy kryzys może być szansą i to jest najważniejsza lekcja, jaką dziś odrabia wiele firm rodzinnych. Pandemia boleśnie wpłynęła na niejeden biznes rodzinny, jednak nie unicestwiła branż. Nawet te najsilniej dotknięte ograniczeniami, jak turystyka czy gastronomia, szybko się odrodzą. I to będzie swego rodzaju nowe rozdanie, w którym wygrają przedsiębiorcy z krwi i kości, których do działania napędza pomysłowość, odwaga i doświadczenie, mający biznesowy instynkt. Nawet oni muszą być przygotowani na to, co przyniesie przyszłość, bo nasz świat podobnych wstrząsów jak ten z 2020 r. może doznać jeszcze wiele. Zmiany klimatyczne, kryzysy energetyczne, zmiany społeczne wpływające na potrzeby klientów czy rozpędzony rozwój technologii, to tylko przykłady, które możemy przewidzieć. O tym, jak się do nich przygotować, będziemy dyskutować podczas Kongresu, którego myśl przewodnia „Gotowi na jutro” zawiera sens tych rozważań
mówi dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB, inicjator Kongresu.
Zmiany w energetyce są bardzo ważne. To przede wszystkim ochrona klimatu, ale również szansa rozwoju gospodarczego w naszym kraju oraz zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego. Strategia klimatyczna Polski polega na przechodzeniu na niskoemisyjną gospodarkę, możliwie największą neutralność klimatyczną oraz zastosowanie najbardziej efektywnych urządzeń technologicznych w przemyśle i gospodarstwach domowych. Nasz zakład zasilany jest w pełni własną energią odnawialną. Wymiana maszyn hydraulicznych na elektryczne i pełna automatyzacja produkcji sprawiła, że roczne zużycie energii w zakładzie spadło z 8064 MWh do 1776 MWh. Produkcja zielonej energii to nie tylko wartość dodana w postaci oszczędności, ale też karta przetargowa w pozyskiwaniu zamówień na dostawę sprzętu medycznego na Zachodzie. Wyroby tworzone w sposób ekologiczny mają priorytet. Promet-Plast to pierwszy w Polsce i prawdopodobnie również w Europie zakład produkcji artykułów medycznych w technologii zerowej emisji CO2
mówi, Andrzej Jeżewski, właściciel firmy rodzinnej Promet-Plast.
Gościem specjalnym jest Piotr Czerkawski Kurator Programowy Kina Nowe Horyzonty, w którym odbędzie się Kongres. Przedstawi on obraz firmy rodzinnej w światowym kinie i wskaże tytuły, które w szczególny sposób podejmują zagadnienia przedsiębiorczości rodzinnej. Głos zabierze również Mariusz Kwiecień Dyrektor Artystyczny Opery Wrocławskiej. Nietypowe podejście zostanie wykorzystane w panelu dyskusyjnym poświęconym sukcesji, która jest tematem budzącym w rodzinach przedsiębiorców wiele emocji. Aby przyjrzeć im się dokładnie oraz ocenić ich wpływ na biznesowe i rodzinne konsekwencje, eksperci z firmy Grant Thornton – partnera merytorycznego Kongresu, będą na scenie współpracować z zawodowymi aktorami.
Ta część Kongresu dotykać będzie aspektów związanych z komunikacją międzypokoleniową, zarządzaniem, podziałem władzy i własności w firmie rodzinnej. Zawodowi aktorzy, wcielając się w role członków rodziny, podzielą się z nami historiami wziętymi z życia firmy rodzinnej. Wprowadzą nas w świat dobrze znany nestorom i sukcesorom, lecz rzadko z obserwowany z zewnątrz. Eksperci z Grant Thornton, pełniący rolę obserwatorów, podzielą się refleksjami nad poszczególnymi epizodami, a także wiedzą i doświadczeniem, jak skutecznie zapewnić trwałość firmy rodzinnej
mówi Dariusz Bednarski, wiceprezes Grant Thornton.
Link: https://kfr.com.pl/
Organizatorzy, partnerzy i patroni.