Chcą zatrzymać się w codziennej gonitwie, wyłamać z rutyny dnia powszedniego oraz sprawdzić granice własnych możliwości. Takie cele ma ponad siedemset osób z całej Polski, które wezmą udział w II edycji ogólnopolskiej akcji „Hell Week”. Przed uczestnikami cztery tygodnie przygotowań, aby 5 marca każdy z nich mógł rozpocząć swój Piekielny Tydzień.
Nazwa akcji - „Hell Week”, nawiązuje do wojskowego piekielnego tygodnia, który przechodzą żołnierze w elitarnych jednostkach specjalnych. Twórcą mentalnej wersji tego treningu jest Erik Bertrand Larssen - mówca motywacyjny, który dawniej służył w wojskach spadochronowych. Choć w cywilnej wersji uczestnicy wykonują odmienne czynności co wojskowi na poligonie, a wszystko odbywa się w domowym lub biurowym zaciszu, idea jest wspólna.
– Uczestnicy będą dawać z siebie wszystko w najważniejszych rolach i obszarach swojego życia. Wszystko po to, by odkryć, że stać ich na więcej oraz wypracować nowe, korzystne dla nich samych nawyki. Ten tydzień określa się jako piekielny, ponieważ większość z nas nie przepada za wychodzeniem ze swojej strefy komfortu i zrywaniem z dotychczasowymi przyzwyczajeniami. Raczej lubimy to, co znane i sprawdzone, nawet jeśli na poziomie racjonalnym zdajemy sobie sprawę, że nam szkodzi – mówi Marzena Jankowska, psycholog z Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie i Katowicach, współorganizator akcji.
Na czym polega „Hell Week”? Przez siedem dni, od poniedziałku do niedzieli, uczestnicy mają za zadanie wykonywać określone przez Larssena czynności. Głównymi zasadami są m.in.: pobudka o godz. 5.00, codzienne uprawianie sportu (przez 60 min.), zdrowe odżywianie, zakaz oglądania telewizji, odbierania sms-ów, telefonów od rodziny i znajomych czy korzystania z mediów społecznościowych w czasie pracy. O godz. 22.00 każdy powinien już szykować się do snu. Wyjątkiem jest noc z czwartku na piątek, kiedy w ogóle się nie śpi. Zamiast tego uczestnik ma za zadanie popracować nad zaległymi sprawami.
– W ten sposób sprawdzi swoją wytrzymałość i dowie się, gdzie leżą granice jego własnych możliwości. Taka samoświadomość jest szczególnie przydatna w pracy zawodowej – wyjaśnia Marzena Jankowska.
W akcji „Hell Week” udział może wziąć każda dorosła osoba, która chce spróbować dokonać zmian w swoim życiu. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie www.wsb.pl/chorzow. Zapisany uczestnik otrzyma mailowo darmowy e-book z poradami, jak odpowiednio przygotować się do Piekielnego Tygodnia.
Nad prawidłowym przebiegiem przygotowań do Hell Weeka oraz siedmiu dni Piekielnego Tygodnia czuwa grono psychologów i trenerów biznesu.
– W pierwszej edycji, którą zorganizowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, uczestniczyli studenci, psychologowie, osoby pracujące w domu, sportowcy, menedżerowie, pracownicy administracyjni, przedsiębiorcy, artyści, informatycy - ludzie niemal z każdej branży. Natomiast przeciwwskazaniem do udziału mogą być aspekty zdrowotne – zaznacza Marzena Jankowska.
Powstała również dedykowana grupa „Zrób sobie Hell Week” w jednym z serwisów społecznościowych, aby zapewniać wsparcie podczas przygotowań oraz w trakcie Piekielnego Tygodnia.
– Dzięki Hell Weekowi i niesamowitym członkom facebookowej grupy w listopadzie zacząłem biegać. Kilka dni temu zaliczyłem swój pierwszy w życiu półmaraton! Nigdy nie wierzyłem, że to będzie możliwe. Zawsze myślałem, że jestem absolutnie beznadziejny w sporcie. Po Hell Weeku zmiany zachodzą nie tylko w nas samych. Zmienia się również nastawienie rodziny, znajomych, przełożonych, którzy ewidentnie czerpią korzyści z naszej pracy i dobrej energii – mówi Patryk Walica, uczestnik I edycji akcji.
II edycja „Hell Week” rozpocznie się 5 marca i potrwa do 11 marca br. Akcja ma zasięg ogólnopolski, a udział w niej jest bezpłatny. Partnerami wydarzenia są: Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie i Katowicach, Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu oraz Wydawnictwo „Smak Słowa”.
– Uczestnicy będą dawać z siebie wszystko w najważniejszych rolach i obszarach swojego życia. Wszystko po to, by odkryć, że stać ich na więcej oraz wypracować nowe, korzystne dla nich samych nawyki. Ten tydzień określa się jako piekielny, ponieważ większość z nas nie przepada za wychodzeniem ze swojej strefy komfortu i zrywaniem z dotychczasowymi przyzwyczajeniami. Raczej lubimy to, co znane i sprawdzone, nawet jeśli na poziomie racjonalnym zdajemy sobie sprawę, że nam szkodzi – mówi Marzena Jankowska, psycholog z Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie i Katowicach, współorganizator akcji.
Na czym polega „Hell Week”? Przez siedem dni, od poniedziałku do niedzieli, uczestnicy mają za zadanie wykonywać określone przez Larssena czynności. Głównymi zasadami są m.in.: pobudka o godz. 5.00, codzienne uprawianie sportu (przez 60 min.), zdrowe odżywianie, zakaz oglądania telewizji, odbierania sms-ów, telefonów od rodziny i znajomych czy korzystania z mediów społecznościowych w czasie pracy. O godz. 22.00 każdy powinien już szykować się do snu. Wyjątkiem jest noc z czwartku na piątek, kiedy w ogóle się nie śpi. Zamiast tego uczestnik ma za zadanie popracować nad zaległymi sprawami.
– W ten sposób sprawdzi swoją wytrzymałość i dowie się, gdzie leżą granice jego własnych możliwości. Taka samoświadomość jest szczególnie przydatna w pracy zawodowej – wyjaśnia Marzena Jankowska.
W akcji „Hell Week” udział może wziąć każda dorosła osoba, która chce spróbować dokonać zmian w swoim życiu. Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie www.wsb.pl/chorzow. Zapisany uczestnik otrzyma mailowo darmowy e-book z poradami, jak odpowiednio przygotować się do Piekielnego Tygodnia.
Nad prawidłowym przebiegiem przygotowań do Hell Weeka oraz siedmiu dni Piekielnego Tygodnia czuwa grono psychologów i trenerów biznesu.
– W pierwszej edycji, którą zorganizowaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, uczestniczyli studenci, psychologowie, osoby pracujące w domu, sportowcy, menedżerowie, pracownicy administracyjni, przedsiębiorcy, artyści, informatycy - ludzie niemal z każdej branży. Natomiast przeciwwskazaniem do udziału mogą być aspekty zdrowotne – zaznacza Marzena Jankowska.
Powstała również dedykowana grupa „Zrób sobie Hell Week” w jednym z serwisów społecznościowych, aby zapewniać wsparcie podczas przygotowań oraz w trakcie Piekielnego Tygodnia.
– Dzięki Hell Weekowi i niesamowitym członkom facebookowej grupy w listopadzie zacząłem biegać. Kilka dni temu zaliczyłem swój pierwszy w życiu półmaraton! Nigdy nie wierzyłem, że to będzie możliwe. Zawsze myślałem, że jestem absolutnie beznadziejny w sporcie. Po Hell Weeku zmiany zachodzą nie tylko w nas samych. Zmienia się również nastawienie rodziny, znajomych, przełożonych, którzy ewidentnie czerpią korzyści z naszej pracy i dobrej energii – mówi Patryk Walica, uczestnik I edycji akcji.
II edycja „Hell Week” rozpocznie się 5 marca i potrwa do 11 marca br. Akcja ma zasięg ogólnopolski, a udział w niej jest bezpłatny. Partnerami wydarzenia są: Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie i Katowicach, Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu oraz Wydawnictwo „Smak Słowa”.