Bankowość detaliczna jest obecnie w czasie intensywnej transformacji. Proces ten rozpoczął się wiele lat temu, realizowany jest z różną intensywnością a transformacja oznacza rozwiązania w różnych obszarach. Czas Covid-19 zmobilizował banki do efektywniejszego działania, traktowany jest jako punkt zwrotny dla tej branży i przygotowanie strategii dalszego rozwoju.
- każdy chce mieć super-aplikację - to one dominują w wielu aspektach świata cyfrowego i interakcji międzyludzkich - banki stoją przed wyborem: konkurować czy współpracować;
- ekologia staje się częścią strategii działania i banki są zaangażowane w kreowanie tych wartości zarówno jako aktywni uczestnicy jak i promotorzy tej idei;
- innowacje nadal są priorytetem – to reakcja na coraz to nowych technologicznych konkurentów oraz oczekiwania klientów;
- opłaty - „darmowe" produkty oferowane przez fintechy mobilizują banki do większej przejrzystości i kreatywności w zakresie struktury opłat;
- wdrażanie rozwiązań cyfrowych, które będą formą komunikacji z klientem, w tym pozwolą na realizację rozmów z klientem;
- wykorzystanie walut cyfrowych - tym razem skupienie się na zdefiniowaniu ich wartości ekonomicznej;
- sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w bankowości przejmują niektóre obowiązki ludzi.
Top Trendy 2022
BaaS i jego wartość
Nowa era wymaga platformizacji sektora usług finansowych w oparciu o oferty typu Banking-as-a-Service (BaaS). Istnieje bezprecedensowy, ukryty potencjał rynkowy, który nie został jeszcze wykorzystany, a BaaS może być dla banków właściwym narzędziem do identyfikacji i tworzenia długoterminowej, zrównoważonej wartości.
mówi dr Urszula Wysocka, ekspert i wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie.
Wkraczając w nową erę, banki nie powinny skupiać się wyłącznie na wartości dla akcjonariuszy. Pandemia uświadomiła nam, jak ważne jest budowanie zrównoważonego i ekologicznego społeczeństwa.
dodaje dr Wysocka.
Skontaktuj się z nami: