Wyższa Szkoła Bankowa jako pierwsza uczelnia na Śląsku w najbliższym roku akademickim 2018/2019 planuje uruchomić nowy kierunek studiów licencjackich – marketing i sprzedaż. Już od października przyszli studenci pod okiem ekspertów będą zgłębiać tajniki nowoczesnego marketingu oraz komunikacji opartej na nowych technologiach.
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu marketing był kojarzony głównie ze sprzedażą, call center i reklamowymi gadżetami. Nie znaliśmy botów, sztucznej inteligencji czy wirtualnej rzeczywistości. Nikt też nie słyszał o influencerach. Dopiero rozwijały się pierwsze portale społecznościowe, blogi, sklepy internetowe. Wraz z rozkwitem technologii i nowych mediów zmieniła się specyfika pracy w branży marketingu. Obecnie specjaliści mają do dyspozycji wiele innowacyjnych narzędzi, dzięki którym mogą prowadzić skuteczne działania wizerunkowe i sprzedażowe dla swoich klientów.
– W dobie, gdy coraz więcej osób deklaruje, że wolałaby zostać słynnym vlogerem niż hollywoodzkim aktorem, marketing i sprzedaż muszą podążać za zmieniającym się społeczeństwem. Takie firmy jak LiveChat, Brand24, Prowly wskazują trendy dzisiejszej komunikacji z klientem i udowadniają, że Polacy coraz odważniej i z coraz większymi sukcesami podbijają światowe rynki – mówi Adam Maliszewski, menedżer kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie i Katowicach.
– W dobie, gdy coraz więcej osób deklaruje, że wolałaby zostać słynnym vlogerem niż hollywoodzkim aktorem, marketing i sprzedaż muszą podążać za zmieniającym się społeczeństwem. Takie firmy jak LiveChat, Brand24, Prowly wskazują trendy dzisiejszej komunikacji z klientem i udowadniają, że Polacy coraz odważniej i z coraz większymi sukcesami podbijają światowe rynki – mówi Adam Maliszewski, menedżer kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej w Chorzowie i Katowicach.
Program nowo powstałych studiów - marketing i sprzedaż, Wyższa Szkoła Bankowa stworzyła wspólnie ze specjalistami w zakresie marketingu, sprzedaży i prognozowania trendów. Kierunek może zainteresować osoby, które w przyszłości chciałyby pracować w firmach public relations, social media, agencjach interaktywnych, działach obsługi klienta lub myślą o założeniu własnego biznesu.
Współtwórcą koncepcji kształcenia jest Adam Przeździęk, autor popularnego bloga o marketingu i reklamie Mediafeed.pl.
– Marketing i sprzedaż podlegają dynamicznym zmianom i aby za nimi nadążać, konieczna jest edukacja uwzględniająca aktualną wiedzę teoretyczną, jak również nacisk na praktyczny wymiar nauczania. Na kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej szukamy najlepszego połączenia tych dwóch aspektów, dzięki czemu jego absolwenci zdobędą wykształcenie adekwatne do oczekiwań pracodawców – przyznaje Adam Przeździęk.
Współtwórcą koncepcji kształcenia jest Adam Przeździęk, autor popularnego bloga o marketingu i reklamie Mediafeed.pl.
– Marketing i sprzedaż podlegają dynamicznym zmianom i aby za nimi nadążać, konieczna jest edukacja uwzględniająca aktualną wiedzę teoretyczną, jak również nacisk na praktyczny wymiar nauczania. Na kierunku marketing i sprzedaż w Wyższej Szkole Bankowej szukamy najlepszego połączenia tych dwóch aspektów, dzięki czemu jego absolwenci zdobędą wykształcenie adekwatne do oczekiwań pracodawców – przyznaje Adam Przeździęk.
Oprócz autora poczytnego bloga Bankowa do kadry wykładowców zaprosiła również innych ekspertów z branży marketingu, public relations czy sprzedaży, którzy przekażą studentom wiedzę popartą wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Nauczą, jak prowadzić nowoczesne kampanie marketingowe oraz sprzedawać w oparciu o relacje z klientem. Na zajęciach studenci będą darmowo korzystać z programów monitorujących działania w Internecie, systemów zarządzania sprzedażą, aplikacji graficznych czy wirtualnych biur prasowych.
Twórcy kierunku przygotowali również gry strategiczne i symulacje rynkowe. Oznacza to, że studenci podczas warsztatów będą mieli szansę samodzielnie planować wprowadzenie na rynek nowych produktów i tworzyć kampanie reklamowe.
Wyższa Szkoła Bankowa zadbała także o odpowiedni dobór partnerów nowego kierunku studiów. Patronat nad marketingiem i sprzedażą objęły rozpoznawalne w swoich branżach firmy i agencje: Gong, Hilti, Mediamass, Prowly czy APA Group. Studenci będą mieli okazję spotkać się z ich przedstawicielami na żywo. Uczelnia planuje cyklicznie organizować wykłady otwarte, spotkania z gośćmi specjalnymi, webinary oraz bezpłatne szkolenia.
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie i Katowicach jest pierwszą uczelnią wyższą w regionie, która stworzyła kierunek studiów poświęcony w całości marketingowi i sprzedaży.
– Jako pierwsi na Śląsku wprowadzamy do oferty studiów nie pojedynczą specjalność, jak w przypadku pozostałych uczelni, ale kompleksowy kierunek studiów o nazwie marketing i sprzedaż – mówi menedżer kierunku Adam Maliszewski.
Po pierwszym roku studenci Bankowej wybiorą jedną z siedmiu przygotowanych dla nich specjalności, na przykład: content marketing – tworzenie treści marketingowych, customer care – zarządzanie relacjami z klientem czy e-handel i sprzedaż w nowych mediach.
Rekrutacja na studia I stopnia w Wyższej Szkole Bankowej trwa do 29 września. Natomiast im wcześniej przyszły student wybierze kierunek, tym lepiej, ponieważ uczelnia przygotowała czasowe promocje w czesnym i opłacie wpisowej. Można zapisać się zarówno przez przez Internet na stronie www.wsb.pl/chorzow, jak i osobiście w Biurze Rekrutacji w Chorzowie (ul. Sportowa 29) lub Katowicach (ul. Wyszyńskiego 7).
Twórcy kierunku przygotowali również gry strategiczne i symulacje rynkowe. Oznacza to, że studenci podczas warsztatów będą mieli szansę samodzielnie planować wprowadzenie na rynek nowych produktów i tworzyć kampanie reklamowe.
Wyższa Szkoła Bankowa zadbała także o odpowiedni dobór partnerów nowego kierunku studiów. Patronat nad marketingiem i sprzedażą objęły rozpoznawalne w swoich branżach firmy i agencje: Gong, Hilti, Mediamass, Prowly czy APA Group. Studenci będą mieli okazję spotkać się z ich przedstawicielami na żywo. Uczelnia planuje cyklicznie organizować wykłady otwarte, spotkania z gośćmi specjalnymi, webinary oraz bezpłatne szkolenia.
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie i Katowicach jest pierwszą uczelnią wyższą w regionie, która stworzyła kierunek studiów poświęcony w całości marketingowi i sprzedaży.
– Jako pierwsi na Śląsku wprowadzamy do oferty studiów nie pojedynczą specjalność, jak w przypadku pozostałych uczelni, ale kompleksowy kierunek studiów o nazwie marketing i sprzedaż – mówi menedżer kierunku Adam Maliszewski.
Po pierwszym roku studenci Bankowej wybiorą jedną z siedmiu przygotowanych dla nich specjalności, na przykład: content marketing – tworzenie treści marketingowych, customer care – zarządzanie relacjami z klientem czy e-handel i sprzedaż w nowych mediach.
Rekrutacja na studia I stopnia w Wyższej Szkole Bankowej trwa do 29 września. Natomiast im wcześniej przyszły student wybierze kierunek, tym lepiej, ponieważ uczelnia przygotowała czasowe promocje w czesnym i opłacie wpisowej. Można zapisać się zarówno przez przez Internet na stronie www.wsb.pl/chorzow, jak i osobiście w Biurze Rekrutacji w Chorzowie (ul. Sportowa 29) lub Katowicach (ul. Wyszyńskiego 7).