Budowanie marki własnej, rozwój EQ czy kompetencji mentora - w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie powstaje innowacyjny kierunek studiów podyplomowych - Akademia menedżera, prowadzony przez Tomasza Gordona.
Edukacja w liczbach
Polacy, szczególnie Polki, podnoszą sukcesywnie poziom wykształcenia, ale nadal nie jest to wynik w 100% satysfakcjonujący. 15 proc. Europejczyków uczy się przez całe życie, w szczęśliwej Danii aż 20 proc. My w pewnym wieku po prostu odpuszczamy dalszą edukację, ponieważ nie do końca wiemy, jak powinniśmy rozwijać swoje kompetencje. Dlatego zdecydowałem się zaproponować świeże podejście i utworzyć zupełnie nowy kierunek studiów.
Tomasz Gordon, trener biznesu, autor książki „Nowa psychologia zarządzania”, pomysłodawca innowacyjnych studiów podyplomowych „Akademia menedżera” w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie.
Nauka przez doświadczenie
Zadania i praktyka biznesowa wskazują, że szkolenia oraz studia podyplomowe oparte na fundamencie praktyczności przynoszą najlepsze efekty. Dorośli uczą się poprzez doświadczanie. Jeżeli program zbudowany jest na treningu kluczowych kompetencji oraz podnoszeniu poziomu inteligencji emocjonalnej (EQ), to w 80 proc. wpływa na nasze sukcesy zawodowe oraz spełnienie prywatne – gwarantuje to zwrot z inwestycji edukacyjnej - dodaje Tomasz Gordon.
Budowanie marki własnej
Niedawno po Assessment Center na stanowisko kierownicze w dużej firmie podeszła do mnie wycofana w trakcie sesji uczestniczka i powiedziała: „Panie Tomaszu, przepraszam Pana, że nie byłam tak aktywna, jak najpewniej Pan oczekiwał. Zwykle odpalam się na drugim, trzecim spotkaniu”. Odpowiedziałem: „Wie Pani, że zazwyczaj nie ma drugiej lub trzeciej szansy, prawda?”. Jaka z tego płynie lekcja? Edukacja dla samej edukacji nie jest utylitarna, inwestycja czasu i pieniędzy powinna przynieść konkretny progres. Skromność w pewnych sytuacjach jest grzechem śmiertelnym. Dlatego ważna jest odwaga i umiejętne „opakowanie” nowo zdobytych kompetencji i zaprezentowanie ich decydentom w firmie, w biznesowych mediach społecznościowych lub w trakcie sesji rekrutacyjnych” - zapewnia ekspert.