Ekspert w zakresie marketingu, innowacji i przedsiębiorczości. Doradza jak komercjalizować wiedzę oraz wprowadzać na rynek nowe produkty i usługi. Praktyk z trzydziestoletnim doświadczeniem w biznesie.
O ekspercie
Od 2007 właściciel firmy Q-Aldo Communication specjalizującej się w obszarach marketingu, innowacji i przedsiębiorczości. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania Thames Valley University. Zrealizowała kilka tysięcy godzin zajęć dydaktycznych i kilkanaście tysięcy godzin doradztwa, pomogła w założeniu ponad 300 start-upów technologicznych. Z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu (wcześniej Wyższą Szkołą Bankową) związana od 2008 roku, gdzie prowadzi ćwiczenia i wykłady na ścieżkach polsko i anglojęzycznych studiów licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA.
Tematyka komentarzy eksperckich
- Innowacja, nowy produkt, komercjalizacja – fazy powstawania nowych produktów, czynniki sukcesów, cykl życia produktu, produkt a potrzeby klienta, kultura innowacyjna, rodzaje innowacji, znaczenie innowacji dla konkurencyjności przedsiębiorstw i gospodarek.
- Marka, marka osobista, promocja – zasady i elementy budowania marki, znaczenie marki przy wyborach konsumenckich, spójność marki, marka osobista, kierunki i narzędzia promocji, zasady efektywnej promocji, nowe i nietypowe sposoby na promocję we współczesnym świecie.
- Trendy – znaczenie analizy trendów dla przetrwania i rozwoju biznesu, rodzaje trendów, obserwowane obecnie trendy i ich wpływ na gospodarkę, źródła wiedzy na temat trendów, przykłady produktów i firm wyrosłych na dobrej analizie trendów.
- Przedsiębiorczość, pomysł na biznes – cechy osoby przedsiębiorczej, poszukiwanie pomysłu na nowy biznes, ocena i komercjalizacja pomysłu biznesowego, problemy początkujących przedsiębiorców, kształcenie postaw przedsiębiorczych.
- Kreatywność – znaczenie kreatywności w życiu społeczeństw i przedsiębiorstw, metody pobudzania kreatywności, etapy pracy z nowym pomysłem.
Ekspert w mediach
ASMR. Jak dźwięk chrupania pobudza nasz apetyt?, Trójka Polskie Radio, 21.04.2022 r.
Agile – dobra metodyka na złe czasy, Intermodalnews.pl, 21.04.2022 r.
Żeby nie żałował, Szef Sprzedaży, nr 61/2022 (marzec-kwiecień)
Miarodajny obraz zmiany, Personel & Zarządzanie, nr 4/2022 r.
Europejska fabryka Tesli, Intermodalnews.pl, 24.03.2022 r.
Czy przewoźnikom samochodowym grozi kryzys wizerunkowy?, Intermodalnews.pl, 22.03.2022 r.
Rola content marketingu w budowaniu marki, Przegląd Mleczarski, str. 11, marzec 2022 r.
Dobry zwyczaj - czytaj, As Sprzedaży, nr 38, 2022 r.
Na fali trendów, Szef sprzedaży, nr 60, 2022 r.
Sprzedawaj warstwami, Szef sprzedaży, nr 59, 2021 r.
Kiedy produkt zjada produkt, Szef sprzedaży, nr 59, 2021 r.
W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży, Szef sprzedaży, nr 55, 2021 r.
Poszukiwanie pomysłów, Personel & Zarządzanie, nr 12, 2021 r.
Kultura prototypowania, Personel & Zarządzanie, nr 12, 2021 r.
Słowa, które pomagają sprzedawać, As Sprzedaży, nr 37, 2021 r.
Słowa, które zniechęcają do zakupu, Szef sprzedaży, As Sprzedaży, nr 37, 2021 r.
A co by nam pan podpowiedział?, As Sprzedaży, nr 34, 2021 r.
Jak z konfiguratora produktu uczynić oręż sprzedawcy, As Sprzedaży, nr 32, 2021 r.
Czego sprzedawca nie mówi marketerowi a powinien, Szef sprzedaży, nr 57, 2021 r
Czego sprzedawca nie słyszy od marketera a powinien, Szef sprzedaży, nr 56, 2021 r.
Jak narodził się kod kreskowy?, Intermodalnews.pl, 20.09.2021 r.
Logistyka bez komputera? To możliwe i to na wielką skalę!, Intermodalnews.pl, 17.08.2021 r.
Skąd się wzięły kontenery, Intermodalnews.pl, 20.06.2021 r.
Elon Musk i jego giga-marzenie, Intermodalnews.pl, 13.06.2021 r.
Wróżenie (nie) z fusów - dlaczego warto na bieżąco analizować zmieniające się trendy?, Personel & Zarządzanie, nr 7, 2020 r.
Co i jak badać w obszarze HR?, część 1 z 3, Personel & Zarządzanie, nr 3, 2020 r.
W tym szaleństwie jest metoda, Personel & Zarządzanie, nr 12, 2020 r.
Mylić się jest rzeczą ludzką, ale..., As Sprzedaży, nr 31, 2020 r.
Na tropie rynkowych nisz, Szef sprzedaży, nr 53, 2020 r.
Dobry czas na nowy produkt?, Szef sprzedaży, nr 52, 2020 r.
Komunikat z mocą, Personel & Zarządzanie, nr 12, 2019 r.
Twórcze poszukiwania, Personel & Zarządzanie, nr 11, 2019 r.
Pomysłowość pod okiem działu HR, Personel & Zarządzanie, nr 6, 2019 r.
W podążaniu za młodymi, Personel & Zarządzanie, nr 3, 2019 r.
O czym szumi firma, Personel & Zarządzanie, nr 1, 2019 r.
Publikacje naukowe i książki
Przeklęte drobiazgi, Aldona Kucner, wyd. Q-Aldo Publishing, 2019 r.
Jak zostać kreatywnym przedsiębiorcą, wyd. Politechnika Wrocławska
Business Technology Roadmaps (na prawach rękopisu), PARP